Reisadvies

Veelgestelde vragen

INFORMATIE CORONAVIRUS KLIK HIER

Wat houdt de beste prijsgarantie in?

Wij houden voortdurend voor jou in de gaten wat de beste deals zijn. Wij hebben niet alleen een uitstekende samenwerking met de beste lokale agenten ter wereld, maar ook met veel gerenommeerde touroperators in Nederland, België en Duitsland. Ons aanbod is hierdoor enorm groot, gevarieerd én scherp geprijsd! Afhankelijk van vraag en aanbod kan deze prijs per dag verschillen.

Heb je van ons een offerte ontvangen of online een prijs gevonden voor de reis die je wilt boeken, maar elders is de reis goedkoper? Geen zorgen! Wij matchen de prijs. De aanvraag van prijsmatch moet betrekking hebben op exact dezelfde bestemming, kamer type, aankomstdatum, verblijfsduur, bezetting en boekingscondities. De prijsmatch moet altijd per e-mail aangevraagd worden ondersteund door printscreens.

Gegarandeerd de beste prijsgarantie mét ANVR, SGR & Calamiteitenfondsdekking.

Waarom is de ANVR zo belangrijk?

Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR. ANVR-reisondernemingen zijn bovendien aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) of gelijkwaardig. Dat biedt je financiële zekerheid.

In tegenstelling tot veel andere duikreisorganisaties, zijn wij aangesloten bij deze Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen, ofwel de ANVR.

Hoe kan ik Diving World bereiken?

Naast dat wij tijdens kantooruren (ma-vr 09:30-12:30 / 13:00-17:00) te bereiken zijn op het nummer +31(0)314-653180, zijn wij tijdens je reis ten alle tijden te bereiken op ons noodnummer.

Liever contact per mail? Wij streven er naar om binnen 1 werkdag jouw mail te beantwoorden. Mailen kan naar info@divingworld.nl.

Ons professionele team staat 24-uur per dag en 7 dagen in de week tijdens jouw vakantie voor je klaar! Daarnaast kun je tijdens je duikvakantie altijd terecht bij ons grote netwerk van vertegenwoordigers ter plaatse.

Hoe boek ik een reis?

Heb je van één van onze reisspecialisten een offerte ontvangen voor jouw droomvakantie die je wilt boeken? Dan hebben wij een boekingsformulier van onze website nodig. Aan de hand hiervan kunnen wij de boeking voor je bevestigen. Vul de gevraagde gegevens in en verwijs in het opmerking veld naar het contact en de ontvangen offerte voor de te boeken reis.

Heb je online zelf een reis gevonden? Klik op de prijs die bij de gewenste vertrekdatum hoort en je wordt automatisch doorgelinkt naar alle verdere details en het boekingsformulier.

Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de het formulier goed controleert. Bij het achteraf corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op het formulier te staan.

Kan ik een optie nemen op een reis?

Als je via onze site boekt, wordt je reis direct altijd definitief gereserveerd. Je kunt wel telefonisch of per e-mail na vragen of een optie op de door jou gekozen reis mogelijk is. Indien je binnen 6 weken vertrekt, zijn opties vaak niet (meer) mogelijk. Een optie is alleen mogelijk indien wij in het bezit zijn van de persoonsgegevens van alle reizigers.

Kan ik voorkeuren en speciale wensen doorgeven?

Speciale wensen (preferenties) kun je telefonisch of per e-mail doorgeven en worden ter informatie aan onze agenten kenbaar gemaakt. Een preferentie (voorkeur) blijft te allen tijde een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Aan preferenties kunnen daarom geen rechten worden ontleend.

Is een wens zo essentieel dat je de reisovereenkomst alleen wenst aan te gaan indien met zekerheid aan deze wens tegemoet wordt gekomen, dan is er sprake van een essentie. Essenties kunnen vaak enkel op basis van medische redenen worden aangevraagd.

Ik heb het boekingsformulier ingevuld, hoe nu verder?

Hartelijk dank voor de boeking! Het vakantie gevoel kan beginnen! Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met je op om de boeking te bevestigen of om eventuele wijzigingen door te spreken. Wij streven er naar om dit binnen 1 werkdag te doen, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Wij werken samen met de beste agenten wereldwijd en hebben hierdoor onder andere te maken met tijdsverschil.

De factuur tevens bevestiging sturen wij per e-mail.

Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de factuur / het vluchtschema goed controleert. Bij het corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op de factuur te staan.

Wanneer moet ik betalen?

Bij het ontvangen van de factuur dien je een aanbetaling te doen van 25 % van de reissom + kosten voor eventueel afgesloten verzekeringen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient het restantbedrag bij ons op de rekening te staan. Is je vertrekdatum binnen 6 weken na boeking? Dan dien je de gehele reissom in één keer te voldoen. Wij sturen geen betalingsbevestiging. Ook sturen wij geen betalingsherinnering betreft de 2ebetaling / de betaling van het restantbedrag.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Je kunt de factuur vvoldoen via een overschrijving per bank. Daarnaast kun je de betaling voldoen per VISA of Mastercard (transactiekosten 1,5% over te betalen bedrag). Boekt je een reis waarbij je binnen 5 werkdagen vertrekt? Dan vragen wij je om een betalingsbewijs per mail te sturen naar info@divingworld.nl.

Wanneer heb ik de reisbescheiden in huis?

Als wij je reisdocumenten hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij deze direct per e-mail naar je toe. In de meeste gevallen is dit ongeveer 1,5 week voor vertrek. Wij adviseren je om ten aller tijden 1 dag voor vertrek nog even de website van de airport te checken voor eventuele vluchtwijzigingen. Vluchtgegevens zijn altijd onder voorbehoud van wijziging.

Heb je 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact met ons op via het nummer +31(0)314-653180 of stuur een mail naar info@divingworld.nl. Mits anders vermeld, ontvang je alle reisdocumenten per email.

Hoe kan ik een boeking annuleren/wijzigen?

Indien je de boeking wilt annuleren dient de hoofd boeker van de reis een bevestiging per email te sturen naar info@divingworld.nl . Bij een annulering worden annuleringskosten volgens ANVR voorwaarden in rekening gebracht, mits anders vermeld op de factuur. Voor liveaboards, lijndienstvluchten en TUIfly vluchten gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Je kunt de polisvoorwaarden van je annuleringsverzekering raadplegen om te bekijken of de reden van annulering gedekt zal worden door de verzekeringsmaatschappij.

Welke verzekering(en) heb ik nodig voor mijn reis?

Indien je een duikpakket of liveaboard vakantie bij ons boekt, stellen wij een reisverzekering inclusief duikdekking verplicht, echter raden wij een reisverzekering in eerste instantie met klem aan. Tevens adviseren wij je om een annuleringsverzekering af te sluiten. Houdt er rekening mee dat je de annuleringsverzekering binnen 7 kalenderdagen na boeking af dient te sluiten, wanneer je deze buiten 7 kalenderdagen na boeking afsluit zijn bestaande ziektes en kwalen uitgesloten van dekking. Uiteraard bieden wij ook doorlopende verzekeringen aan.

Beschik je tijdens je reis over een huurauto? Dan bieden wij ook de mogelijkheid om een afkoop eigen risico verzekering af te sluiten. Met deze verzekering worden zowel het eigen risico als de ingehouden borg verzekerd.

Zijn mijn vluchtgegevens veranderd?

Wanneer er enkel sprake is van een tijdswijziging, bijvoorbeeld van 's ochtends naar 's avonds of vice versa, en de tickets/vouchers zijn nog niet uitgegeven, versturen wij géén vluchtwijziging. Wij vermelden in onze publicaties dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Als de tickets/vouchers al wel zijn uitgegeven dan zullen we in een dergelijk geval wel een vluchtwijziging versturen. Uiteraard zijn de actuele vluchtgegevens ten aller tijden per mail bij ons op te vragen.

Tot wanneer kan ik extra bagage bijboeken?

In de offerte en/of op de factuur staat vermeld hoeveel ruim- en handbagage er standaard is inbegrepen. Toch meer bagagevrijdom nodig? Extra bagage is altijd op aanvraag i.v.m. beperkte beschikbaarheid. Wij raden je daarom sterk aan om, indien gewenst, deze service zo snel mogelijk bij te boeken. Hoe langer je wacht, hoe hoger het risico op verminderde tot geen beschikbaarheid. Uiteraard is dit per luchtvaartmaatschappij ook weer verschillend. Vraag onze reisspecialisten voor verdere informatie.

Let op! De mogelijkheden en tarieven verschillen per luchtvaartmaatschappij, deze worden zeer regelmatig zonder melding vooraf gewijzigd. Diving World is niet verantwoordelijk voor het (duik)bagage beleid van de luchtvaartmaatschappijen.

Hoe kan ik een stoelreservering doen en online inchecken?

Chartervluchten (TUIfly, Transavia, Corendon etc.)

Vanaf ca. 30 dagen voor vertrek geven de meeste chartermaatschappijen je de mogelijkheid om een stoelreservering te maken, zodat je een stoel naar voorkeur kunt uitkiezen. Dit is een betaalde service. De kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij & bestemming.

De regels en voorwaarden kunt je terug vinden op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Het reserveringsnummer waarmee je kunt inloggen staat onderaan je factuur/bevestiging of kun je opvragen bij Diving World.

Lijndienstvluchten (KLM, Emirates, Singapore Airlines etc.)

Indien mogelijk blokken wij bij boeking stoelen voor je af. Let op, dit is niet vanzelfsprekend. Daarnaast is de luchtvaartmaatschappij vrij om wijzigingen aan te brengen.

Daarnaast is het soms ook mogelijk om zelf tegen betaling een stoelreservering te maken & online in te checken. Voor de exacte informatie over je vlucht/luchtvaartmaatschappij kun je contact opnemen met één van onze reisspecialisten of de website van de luchtvaartmaatschappij raadplegen.

Kan ik mijn beoordeling van mijn reis ergens plaatsen?

Wij horen graag je mening, of deze nou positief of negatief is! Wij checken elke beoordeling op gevoelige informatie of schuttingtaal. Vervolgens plaatsen wij de beoordeling op de site zodat andere reizigers deze ervaringen kunnen lezen.

Uiteraard kun je ook via google en/of facebook ons en je recente reis beoordelen.

Kan ik mijn reisverslag of vakantiefoto's delen met anderen?

Stuur je reisverslag en/of foto's naar info@divingworld.nl en wij nemen contact met je op als we je verhaal gaan plaatsen.

Klanten aan het woord

Diving World Duikvakanties

Diving World is dé allround duikvakantiespecialist van de lage landen!

Al vanaf 1997 bieden wij duikvakanties aan naar duikbestemmingen in alle delen van de wereld. Diving World heeft niet alleen een uitstekende samenwerking met de beste lokale agenten ter wereld, maar ook met veel gerenommeerde touroperators in Nederland, België en Duitsland. Ons aanbod is hierdoor enorm groot, gevarieerd én scherp geprijsd!

Eén van onze specialiteiten is liveaboard vakanties waar wij, met enige trots, marktleider in zijn. Naast onze standaard duikreizen bieden wij ook maatwerkreizen aan.

Met Diving World ga je ZEKER op reis. Wij zijn namelijk aangesloten bij ANVR, SGR én het Calamiteitenfonds!

Volg ons op Social Media

Hotspots